Pohdi millaisia verkkoyhteistyön haasteita tähän mennessä on oman ryhmäsi työskentelyssä tullut esille?
Yhteistyön ylläpitäminen kun ollaan vaan nähty luentojen yhteydessä ja muuten käytetty pelkästään opitmaa. Yllättävän hyvin kuitenkin ryhmä on optimassa käynyt tekemässä tehtäviä ja osallistumassa toki ehkä joku muukin msn tai irkki voisi olla ihan hyvä apuväline yhteyden pidossa varsinkin tuota loppu työtä silmällä pitäen.
Mikäli sinulla on omakohtaisia kokemuksia muista verkkoyhteistyötapauksista, kerro millaisiin haasteisiin niissä törmäsitte?
Ainoastaan Uusmedian sisällöntuotanto kurssilla joka menee nyt samaan aikaan ollaan msn:llä oltu yhteyksissä ja optimaa käytetty sen tukena pistämällä sinne tuotokset ja aukaisemalla keskustelu foorumi sinne. Yhteisen ajan löytäminen tuntuu olevan kaikista hankalinta mutta ihan hyvin se sitten lähtee menemään ku aika saadaan ja juttu lähtee luistaan. Keskusteluun on osallistunut iha tasapuolisesti kaikki ryhmässä olevat ja ideoita nakellaan aina kun niitä tulee.
Millaisia ajatuksia sinussa heräsi, katsoessasi "Creative Commons" videopätkää? Tuliko sinulle vakuuttunut olo yhteistyön tekemisestä ilman riskiä?
Kyllähän tuo saattaa toimia joillekkin mutta tuosta riskittömyydestä en ole iha niin varman, en ny tarkalleen muista mitä siinä oli ja jostain syystä toi sivu ei lataa ny uudestaan että päivätänpä tätä sit ku se taas toimii ni voin kommentoida paremmin
Monday, December 11, 2006
Sunday, November 26, 2006
Teknologia
Teknologia on tekniikan hyväksikäyttöä haluttujen päämäärien saavuttamiseksi.
Tekniikaksi nimitetään usein taitoja ja keinoja päämäärän saavuttamiseksi tai tehtävän suorittamiseksi, esimerkiksi ihmisen toiminnan tehostamiseksi valmistetut työkalut, koneet ja järjestelmät (esim. vasara, moottori ja Internet).
Web: Wikipedia
Saturday, November 18, 2006
Verkkokulttuuri
Tästä se alkaa. Verkkokulttuuri kurssin oma blogi sivu jota pitäisi päivitellä viikottain tehtävien mukaan. Ensimmäisessä tehtävässä pitäisi pohtia CSCW:n henkilökohtaisista kokemuksista hyvistä sekä huonoista puolista. Eli ensinnäkin olisi varmaan hyvä selventää mikä tai mitä CSCW okein on, se tulee sanoista Computer Supported Cooperative Work eli lyhyesti tietotekniikka hyväksi käyttävä työskentely jolla on jokin yhteinen tavoite tai tehtävä. Hirveästi en itse ole tarvinnut mitä nyt sähköpostia ja messengeriä aina silloin tällöin, ja omasta mielestäni ne toimivat tarpeeksi hyvin toisen tavoittamiseen ja jutusteluun, voippia olen vain muutaman kerran käyttänyt ja silloinkin testi mielessä joten ei ole hirveänä siihe sanottavaa muuta kuin että omista kajareista ääni kuului tosi hyvin yllättävän hyvin jopa. Uskoisin että videoneuotteluilla ja muilla CSCW:tä käyttävillä tekniikoilla työpaikoissa on nykypäivänä jo iso rooli informaation levitykseen/saamiseen. Ainoita huonoja puolia joita näen kyseisten tekniikoiden käytössä on niiden luotettavuus jos yhteyttä ei saadakkaan toimiaan jostain syystä tai jos esimerkiksi jos sähköpostit katoavat bittiavaruuteen ja muita tekniikasta johtuvia rajotteita.
Subscribe to:
Posts (Atom)