Saturday, November 18, 2006
Verkkokulttuuri
Tästä se alkaa. Verkkokulttuuri kurssin oma blogi sivu jota pitäisi päivitellä viikottain tehtävien mukaan. Ensimmäisessä tehtävässä pitäisi pohtia CSCW:n henkilökohtaisista kokemuksista hyvistä sekä huonoista puolista. Eli ensinnäkin olisi varmaan hyvä selventää mikä tai mitä CSCW okein on, se tulee sanoista Computer Supported Cooperative Work eli lyhyesti tietotekniikka hyväksi käyttävä työskentely jolla on jokin yhteinen tavoite tai tehtävä. Hirveästi en itse ole tarvinnut mitä nyt sähköpostia ja messengeriä aina silloin tällöin, ja omasta mielestäni ne toimivat tarpeeksi hyvin toisen tavoittamiseen ja jutusteluun, voippia olen vain muutaman kerran käyttänyt ja silloinkin testi mielessä joten ei ole hirveänä siihe sanottavaa muuta kuin että omista kajareista ääni kuului tosi hyvin yllättävän hyvin jopa. Uskoisin että videoneuotteluilla ja muilla CSCW:tä käyttävillä tekniikoilla työpaikoissa on nykypäivänä jo iso rooli informaation levitykseen/saamiseen. Ainoita huonoja puolia joita näen kyseisten tekniikoiden käytössä on niiden luotettavuus jos yhteyttä ei saadakkaan toimiaan jostain syystä tai jos esimerkiksi jos sähköpostit katoavat bittiavaruuteen ja muita tekniikasta johtuvia rajotteita.